Toiminta

Erikoisnäyttelyiden lisäksi Bernhardinkoirayhdistys järjestää leirejä pääsääntöisesti kerran tai pari vuodessa. Leirit ovat bernhardinkoiraharrastajien yhteisiä tapahtumia, jolloin vietetään viikonloppu samanhenkisten ihmisten ja koirien kanssa runsaan asiasisältöisen ja viihteellisen ohjelman parissa. Bernhardinkoirayhdistysten järjestämistä tapahtumista ilmoitetaan näiden nettisivujen etusivulta löytyvällä ilmoitustaululla sekä Bernhardinkoira-lehdessä.

Kesäleirin ohjelmaan on perinteisesti kuulunut erilaisia luentoja, arpajaiset, tikkakisa ja muita kilpailuja, saunontaa, makkaran paistoa ja ennenkaikkea vapaata keskustelua, mielipiteiden vaihtoa jne. Talvileirillä on ollut tapana kisailla talvisissa lajeissa ja saunoa sekä tietysti osallistua arpajaisiin ja vaihtaa ajatuksia toisten bernhardinkoirista kiinnostuneiden kanssa.

Bernhardinkoirayhdistys järjestää ajoittain myös monenlaisia muita tilaisuuksia, kuten koulutuksia, mätsäreitä, harrastuspäiviä ja koirien jalostukseen liittyviä tapahtumia. Yhdistyksen jäsenet voivat myös itse organisoida alueellisia tapahtumia, kuten koulutuksia tai yhteislenkkejä. Niistä voi ilmoittaa Bernhardinkoira-lehden toimituksen lisäksi myös nettisivujen ylläpitäjälle osoitteeseen bernhardinkoira.kotisivut@gmail.com, jolloin tiedot julkaistaan näiden nettisivujen ilmoitustaululla.