Valiokoiria

Näillä sivuilla julkaistaan Suomen muotovalion arvon (FI MVA) saavuttaneiden bernhardinkoirien kuvia, koiran tietojen kera. Koirat on jaoteltu karvanlaadun ja sukupuolen mukaisille alasivuille.

Valiosivuja päivitetään:

Omistaja voi halutessaan lähettää muotovalionsa kuvan. Muotovaliolistaukset löytyvät Suomen Kennelliiton ylläpitämästä KoiraNet-jalostustietojärjestelmästä (ulkoinen linkki, aukeaa uuteen ikkunaan) kohdasta Muut rotukohtaiset; Listaukset; Valiot.

Kuvien lähettäminen

Sivuille vastaanotetaan mielihyvin kuvia valiokoirista: niin menneiltä vuosilta kuin vastikään valioituneista koirista. Julkaistavan kuvan tulisi mielellään olla vaakatasossa ja mahdollisimman hyvälaatuinen. Älä pienennä sähköisessä muodossa olevaa kuvaa, vaan lähetä se suurikokoisena (korkeudeltaan VÄHINTÄÄN 290 pikseliä, mutta mielellään vähintään n. 640x480 pikseliä). Sähköisen kuvan tulisi olla jpg- tai png-muodossa. Valokuvapaperimuotoisessa kuvassa riittää esim. 10-koko. Kuvan lähettäessäsi hyväksyt sen, että ylläpitäjä voi muuttaa kuvan kokoa tai rajata kuvaa.

Kuvan mukana täytyy ehdottomasti olla seuraavat tiedot koirasta:

• karvanlaatu (pitkäkarvainen/lyhytkarvainen)
  • sukupuoli (uros/narttu)
  • tittelit
  • virallinen nimi
  • rekisterinumero
  • syntymäaika
  • isän nimi ja rekisterinumero
  • emän nimi ja rekisterinumero
  • kasvattajan nimi

Lisäksi voidaan julkaista:

• koiran terveystulokset
  • vanhempien terveystulokset

Mikäli kuva lähetetään puutteellisin tiedoin, nettisivujen päivittäjä pyytää täydentämään tietoja ennen kuin kuva ja tiedot julkaistaan Bernhardinkoirayhdistyksen Internet-sivuilla.

Lähetä kuva ja koirasi tiedot s-postitse osoitteeseen

bernhardinkoira.kotisivut@gmail.com