Muut kotia etsivät

OHJEITA ILMOITUKSEN JÄTTÄMISEKSI

Jotta uutta kotia etsivä nuori tai aikuinen koira otetaan Bernhardinkoirayhdistyksen pentuvälityksen välitettäväksi, tulee koiran omistajan olla Bernhardinkoirayhdistys ry:n jäsen.

Kotia etsivästä koirasta ilmoitetaan yhdistyksen pentuvälittäjälle. Mikäli ilmoitusta ei uusita kuukauden välein, tiedot poistetaan pentuvälityksestä (Bernhardinkoirayhdistyksen Internet-sivuilta tiedot poistetaan seuraavan päivityksen yhteydessä). Tietojen pitäminen ajan tasalla pentuvälityksessä on tärkeää. Koiran omistaja onkin velvollinen ilmoittamaan, jos koira on löytänyt uuden kodin tai tilanteeseen on tullut jokin muu muutos.

Pentuvälittäjä

Kirsi Okker
Leppäpurontie 8
51200 KANGASNIEMI
bkpentu@gmail.com

Internet-sivuilla julkaistujen ilmoitusten jatkoilmoituksista ja poistoista olisi hyvä ilmoittaa myös nettisivujen ylläpitäjälle s-postitse.

Ilmoitettavasta koirasta tarvittavat tiedot

• Koiralle uutta kotia etsivän nimi ja yhteystiedot
  • Koiran syntymäaika tai ikä
  • Vapaamuotoinen kertomus kotia etsivästä koirasta

Haluttaessa koirasta voidaan kertoa myös esim.

• Koiran nimi ja/tai mahdollinen kennelnimi
  • Koiran vanhempien nimet
  • Koiran terveystietoja
  • Koiran luonne ja käyttäytyminen
  • Miksi koira etsii uutta kotia
  • Millaista kotia koiralle etsitään

Irma etsii osaavaa kotia! Haikein mielin etsimme 2-vuotiaalle pitkäkarvaiselle bernhardinkoiranartulle osaavaa loppuelämän kotia. Irma ei tule enää perheemme vanhimman koiran kanssa toimeen ja siksi etsii aktiivista ja osaavaa kotia.

Irma on erittäin aktiivinen ja iloinen kaveri, jonka kanssa on muutaman kerran käyty näyttelyissä ja harrastettu etsijäkoirahommia. Irma tarvitsee paljon liikuntaa ja tekemistä sekä selkeät rajat, eikä näin ollen sovellu pihan koristeeksi tai sohvaperunaksi.

Irma rakastaa lapsia ja ihmisiä yli kaiken, mutta ei tule toimeen toisten aikuisten narttujen kanssa. Siksi vain ainoaksi koiraksi tai korkeintaan tervepäisen uroksen kaveriksi. Ei kerros- tai rivitaloon. Etsimme kotia maalta, mielellään Keski-Suomen alueelta.

Irma on virallisesti terveystutkittu luuston osalta. Lonkat ja kyynärpäät ovat terveet, mutta selässä on todettu spondyloosi, jonka vuoksi Irmaa ei voi käyttää jalostukseen. Tähän mennessä Irma ei ole oireillut selkäänsä

Mikäli kiinnostuit ja sinulla olisi mahdollisuus tarjota Irmalle kriteerit täyttävä loppuelämän koti, ota yhteyttä!

Irma koiranetissä:

Maija Montonen