Terveyspankki

Bernhardinkoirien julkiseen terveyspankkiin kerätään tietoja sellaisista bernhardinkoirilla esiintyvistä vioista ja sairauksista, jotka eivät ole näkyvillä jalostustietojärjestelmässä:

- kaikki sairaudet ja viat (muista mainita onko sairaus/vika eläinlääkärin diagnosoima)
- hammaspuutokset, purentaviat, ienten liikakasvu
- silmäluomien ongelmat
- synnynnäiset viat
- lisääntymiseen ja synnytykseen liittyvät ongelmat
- luonne- ja käyttäytymisongelmat

On tärkeää mainita, onko ilmoitettava vika/sairaus sellainen, josta on eläinlääkärin lausunto tai edesmenneen koiran kohdalla ruumiinavauslausunto, vai onko se itse diagnosoitu.

Tällä lomakkeella voit ilmoittaa koirassasi ilmenneen vian tai sairauden bernhardinkoirien julkiseen terveyspankkiin: ilmoitus terveyspankkiin -> tai voit täyttää koirastasi laajemman terveyskyselyn > (jos haluat tiedot näkyviin terveyspankkiin, muista raksittaa lopusta kohta "Terveyskyselyn tietoja saa käyttää: julkisesti (koiran nimen saa julkaista)".

Voit toimittaa myös kopiot koiran eläinlääkärilausunnoista ja/tai ruumiinavauslausunnosta sähköpostilla jalostus.bkyhdistys@gmail.com tai postitse osoitteseen Bky:n terveyspankki, Hanna-Kaisa Kesti, Pirtintie 5 41400 LIEVESTUORE. Muista mainita, että tiedot saa julkaista terveyspankissa.

Toivomme avoimuutta ja yhteistyötä bernhardinkoirien omistajilta ja kasvattajilta!

Bky:n jalostustoimikunta kittää yhteistyöstä rotumme terveyden hyväksi!

Lue lisää terveyspankista ->

MS Excel -tiedostoterveyspankki.xlsx (22 kB)
Lataa bernhardinkoirien terveyspankin tiedot koneellesi tästä.